Dat was Anne Boer. Ik had hem eerst nog gebeld. Maar toch wil hij het niet plaatsen. Zijn argumenten slaan nergens op en ik heb hem proberen te overtuigen. Maar geen succes. Ook niet nadat ik het bericht had gestript van elke suggestie. Dit bericht hier is mijn laatste versie. Ze willen er niet aan.
Zie mijn correspondentie (uiteraard van onder naar boven lezen)
Anne,
Misschien viel ik je wel te snel aan. Denk maar dat de frustratie bij mij behoorlijk hoog zit. Niemand die ook maar iets met dit verhaal wil. Voor mij is het zeker dat het handschriftonderzoek gefraudeerd is. Erger, dat vond Pechtold ook en stelde daarom vragen aan de minster. Nu hij aantoonbaar onware antwoorden krijgt, durft hij niet verder de bijten.
Ik heb het verhaal ook voorgelegd aan een rechter (van een van de gerechtshoven) en ook hij is er absoluut van overtuigd dat het OM samen met Meike het handschriftonderzoek hebben gefraudeerd. En dan kan ik het verhaal nergens kwijt.
Ik betwijfel dat dit handschriftonderzoek ooit zo in de krant heeft gestaan. Maar dan nog is dat geen reden om het nog eens te doen. De zaak is er te belangrijk voor. De nieuwswaarde zit erin dat Pechtold heeft afgehaakt en dat hoorde ik pas op 17 december. Ik had de hoop dat we de nieuwe minister mochten bevragen.
Ik heb je opmerking ter harte genomen en het artikel aangepast. Er staat werkelijk geen suggestie meer in en de vragen zijn eruit. Alles is bewijsbaar door stukken van justitie zelf. Ik kan je ze zo laten zien.
Doe me een plezier en kijk eens of er toch niet een mogelijkheid is voor mijn nieuwe bijgevoegde stuk.
Ik wens jou ook een goed 2011 en mijn wens voor dit jaar is dezelfde als die voor 2009 en 2010 dat de waarheid nu echt eens openbaar wordt.
Ronald
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Boer, Anne [mailto:A.Boer@destentor.nl]
Verzonden: maandag 27 december 2010 17:32
Aan: Ronald Beetz
Onderwerp: RE: voorstel artikel
Hoi Ronald,
Ho maar. Wat een aantijgingen meteen.
Ik heb me klaarblijkelijk niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Ik bedoel met herhalingen dat je dingen noemt die de Stentor het afgelopen jaar al in de krant heeft gehad, vooral door jullie activiteiten.
Vandaar.
En een opmerking als Is de Klusjesman dan toch de dader en weet het OM dit al veel langer? is pure suggestie en kunnen en willen wij niet plaatsen.
Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling en we spreken elkaar ongetwijfeld volgend jaar weer.
met vriendelijke groet,
Anne Boer
verslaggever
de Stentor
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Ronald Beetz [mailto:ronald@beetz.nl]
Verzonden: woensdag 22 december 2010 10:14
Aan: Boer, Anne
Onderwerp: FW: voorstel artikel
Beste Anne,
Ik heb nog eens nagedacht over je argumenten waarom jullie mijn artikel niet willen plaatsen. Vooral het argument van “te veel herhaling” en “te veel suggestie” steken mij. Ik heb het artikel nogmaals toegevoegd en heb alle bewijsbare feiten met geel aangegeven. Ik kan dat allemaal bewijzen met documenten. Daar zit geen spat suggestie bij.
Ik zie echt niet waar ik in herhaling val en zie ik geen enkele suggestie. Ja, er staan veel vragen in. Volgens mij is dat een kwestie van stijl. Het zijn wel vragen die mij bezig houden en waar ik de antwoorden graag op zou willen weten. Door ze juist hier niet te beantwoorden, onthoud ik me van suggesties.
Misschien kan je me de echte reden geven waarom jullie niet plaatsen. Ik heb de sterke indruk dat bij jullie hetzelfde taboe rust op kritiek op het Openbaar Ministerie als bij vrijwel alle andere kranten in Nederland. Zodra het OM met een persbericht komt staat het in alle kranten ook als het aantoonbaar is gelogen, maar elke kritische noot wordt gemeden. En als journalisten dat eens wel doen, worden ze heel snel tot zwijgen gebracht (voorbeeld Zembla met hun uitzending over foute OvJ’s)
Ik hoor graag een reactie van je
Ronald Beetz
Verzonden: dinsdag 21 december 2010 15:50
Aan: 'Boer, Anne'
Anne,
Ik begrijp je antwoord niet. Mogelijk moet ik het verhaal wat aanpassen.
aanleiding: De tweede kamer laat na twee serie vragen met aantoonbaar onware antwoorden van de minister de zaken liggen. Lijkt me een nieuwswaardig. De Tweede Kamer verzaakt zijn taak als controleur van de regering. Juist nu zouden ze de nieuwe minister om opheldering kunnen vragen.
veel vragen: kan jij het anders verwoorden. Er zijn juist zoveel vragen die niet beantwoord worden. Daar gaat het nu juist om.
herhalingen: welke herhalingen zie jij?
suggesties: welke suggestie zie jij? Ik trek conclusies uit de feiten, dat noem ik geen suggesties. Omdat het OM liegt over de zaak, zijn mijn conclusies niet meteen suggesties.
Hoe kan ik de zaak anders onder de aandacht krijgen?
Ronald
Van: Boer, Anne [mailto:A.Boer@destentor.nl]
Verzonden: dinsdag 21 december 2010 15:37
Aan: Ronald Beetz
Beste Ronald,
op zich een mooi verhaal. je kan altijd nog journalist worden. maar we kunnen het niet plaatsen: veel te veel vragen, te veel herhaling, te weinig aanleiding, te veel suggestie.
groet,
Anne Boer
verslaggever
de Stentor
Verzonden: maandag 20 december 2010 16:59
Aan: Boer, Anne
Onderwerp: voorstel artikel
Anne,
Hierbij het artikel waar we het over hadden. Kijk eens of je dit geplaatst kan krijgen. Voor mij uiteraard zo prominent mogelijk en in zo veel mogelijk kranten. Wil je het aanpassen dan mag dat, maar dan wil ik wel het resultaat eerst zien.
Ronald Beetz